Moxie Spotlight | Meet Shahar Avnet - Moxie TLV

Moxie Spotlight | Meet Shahar Avnet

Discover Our Designers

מה מעורר השראה אצל היוצרים המוכשרים שלנו? מה הופך יוצר למצליח? איך מתגבשת קולקציה? איפה המעצבים התחילו?

היוצרים שלנו מגיעים מקצוות שונים של יצירה- אופנה, קרמיקה, טקסטיל, צורפות, פלסטיקה ועוד. תעשיית העיצוב בארץ מורכבת מיוצרים מוכשרים בעלי השראות יוצאות דופן שניתן למצוא רק פה.

החלטנו לעורר דיאלוג עם היוצרים בנבחרת והיצירות שלהם, להכיר את הפנים והעבודה מאחורי הפריטים. לראות בעצמנו את הערך הבלתי מעורער של הכרת המקורות של הפריטים שאנחנו צורכים, והידיעה על מי הצריכה משפיעה.

כל סטודיו וכל מעצב הוא עולם ומלואו. לכל אחד יש את תהליכי העבודה שלו, שיטות שהוא פיתח על מנת להגיע לתוצאות ייחודיות, והשקפת עולם יוצאת דופן שעזרה לו להגיע להישגים.

הפעם, קיבלנו הצצה לעולם הצבעוני ויוצא הדופן של מעצבת האופנה והאמנית שחר אבנט, בוגרת המחלקה בשנקר עם רקורד הלבשת מפורסמות כמו ביונסה, זנדאיה, איגי אזליה, קלי רולנד, ובעצם מי לא?!
שחר החלה את דרכה בעיצוב קולקציות Haute Couture לשוק הבינלאומי. בשנים האחרונות השיקה קולקצית ready-to-wear - פיסים על-זמניים בעיצובה הייחודי ובהתאמה ללקוחה המקומית. מעבר להיותה מעצבת אופנה מוכשרת, שחר גם אמנית, וכל הפרינטים בקולקציה הם כמובן איורים מקוריים שלה.

שחר אבנט, 32.5, תל-אביב - יפו | אופנה

 
1. מתי התחלת ליצור, ואיך בעצם הכל התחיל?

כשהייתי בת 15 ביקשתי מסבתא שלי שתלמד אותי לסרוג. ישבתי וסרגתי בצהרי היום בבית של ההורים שלי על הספה. כשנגמר לי החוט הורוד, הייתי צריכה להחליט איזה צבע יגיע אחריו (תמיד צעיף ראשון עושים משאריות חוטים כי לא סורגים יפה עדיין). החלטתי לשלב שני חוטים: זהב וחום. ואח״כ להוסיף גם בורדו. כשסיימתי את הצעיף פתאום הבנתי שהתמונה שדמיינתי בראש שלי עכשיו קיימת במציאות. הרגשתי שזה כמו לידה- ושזה קסם מטורף. באותו רגע ירד לי אסימון ואמרתי לעצמי- זה מה שאני אעשה כשאהיה גדולה! זה מגניב זה כיף, אם אני אעשה טעות ייצא מזה עוד משהו יפה! זהו, החלטתי...! 

2. מה המשמעות של יצירתיות עבורך וכיצד זה בא לידי ביטוי בעבודה שלך?

יצירתיות מגיעה אצלי לגמרי מיצרים, תחושות, רגשות, דרמה. אני מעצבת תמיד מתוך תהליכים רגשיים אותם אני עוברת כאישה. וככה כל קולקציה היא סיפור, מסע שלי עם עצמי- מקום אינטימי לבטא הכל. זה סוג של תרפיה. קולקצית הגמר שלי 'הנשים בחיי' נגעה במערכות היחסים שלי עם דמויות הנשים סביבי- אמא סבתות ואחיות. אח״כ הפחד מלהשתגע כסמל תקופה ושאלות על שיגעון והגיון. ״סיפור אהבה״- על הסיפור אהבה הפרטי שלי עם בן הזוג שלי.... ועוד כמובן.

3. אפשר לומר שאת פורצת דרך בהתייחסות לגוף האישה בעולם האופנה, איך זה בא לידי ביטוי בתהליך העיצוב וההשקה של הקולקציות?

אני מונעת מאהבה גדולה למין הנשי, ולגוף האישה! מאז ומעולם הרגשתי ככה. מתוך המקום הזה הקמתי את העסק שלי וגם מתוך המקום הזה אני מעצבת. אני תמיד מרגישה שזו זכות גדולה, כמעט קדושה לדמיין בגד על גוף של אישה.
בנוסף לכל אלו אני אישה עגולה, אני זוכרת שבגיל 15 לא מצאתי את המידה שלי ברשתות האופנה והרגשתי חריגה. הייתי חוזרת הביתה בוכה, לא קונה כלום ומתביישת בעצמי כל-כך. זו תחושה שאני לא אשכח וזו תחושה שלצערי מעצבת נערות להרגיש שהן חייבות להיות רזות... כשאני מעצבת חשוב לי שלכל מבנה גוף יהיה ״מענה״ בקולקציה שלי. כולנו נשים יפות, חלקנו מידה 36 וחלקינו 46. בד״כ ממה שלמדתי- החיוך הוא זה שקובע את היופי יותר מהכל :) מוטו המותג הוא 'תאהבי את עצמך', מתוך האמונה הבסיסית שיופי הוא תחושה ולא אידיאל מסוים שצריך לרדוף אחריו. כמובן שזה בא לידי ביטוי בכל שלב אצלי, גם בצילומים, גם באתר, אפילו בסטודיו שלי!

4. מה ההשראה לקולקציה הנוכחית 'The Place Above the Dreams'?

הקולקציה הנוכחית - 'המקום מעל החלומות' מדברת על המקום בו אני נמצאת בחיים - הדרך שאני עוברת, על כך שמהר מאוד, בגיל 32 הגשמתי את החלומות שלי וגיליתי שזה ממש לא הסוף אלא רק ההתחלה. תמיד חלמתי ללמוד בשנקר, להיות מעצבת אופנה, להיות בעלת מותג בינלאומי, להלביש את ביונסה ולעבוד עם התעשיות המקצועיות והגדולות ביותר בעולם. והנה, הגשמתי את כל אלו תוך שנתיים בלבד מהרגע בו התחלתי. עבורי זה היה שיר מטורף, וסביבי כולם החלו לשאול אותי - מה עכשיו? מה החלום הבא? עבורי זו בעצם רק ההתחלה!
גיליתי, שעצם החלום הוא הכוח שמניע את הכל, גורם לנו לזוז לעבוד קשה, להתפתח להחכים, לגדול. מה יקרה יום אחרי שנגשים את החלום הגדול ביותר שלנו? סיימנו? בעיני ממש לא, ההיפך הוא הנכון- הרגע הזה, זוהי למעשה רק ההתחלה. יש מקום מיוחד - המקום מעל החלומות.

5. איך שנת 2020 השפיעה עליך? מה את לוקחת ממנה? איך את חושבת ששוק האופנה בארץ יושפע ממנה בהמשך?

עוד מוקדם להגיד איך היא השפיעה, אחרי הכל אנחנו עדיין בעין הסערה! בגדול היא לימדה אותי שיעור נוסף בניהול עסקים, עמידה על שלי, לנשום עמוק ולא להילחץ- ולחזק את האמונה הפנימית. נוסף לכל אלו אני חושבת שהיא דייקה בצורה משמעותית מאוד מי מהעמיתים איתם אני עובדת - מי עוזר לי ותומך בי ומי לא. זו שנה שאחרי שהיא תעבור ישארו מלא פצעים אבל גם המון דברים מדהימים שלא שמנו לב אליהם- אני מדייקת את היצירה שלי, מייצרת בדיוק לפי מה שאני מוכרת, עובדת בקצב שקט ורגוע יותר, בהתאם למה שאני רוצה ולאו דווקא מה שמצפים ממני. גם לחלומות שלי יש עדכון גרסה, היום אני שואפת למקומות שלא שאפתי אליהם בעבר- כמו קשר חזק עם הלקוחות הקיימות, יותר מפגשים אנושיים, עזרה...