המלצות קריאה לשנה החדשה - Moxie TLV

המלצות קריאה לשנה החדשה

פנינו לחברינו בחנות הספרים המגדלור, וקיבלנו המלצות לספרי קריאה חדשים לשנה חדשה - וגם לספר מתכונים שכולו נשים ולספר עיצוב שכולו השראה (לחצו על הכותרות עבור כל ספר).
  
  

מטבח משלהן בעריכת יעל כלב
הוצאה עצמית

אסופה ייחודית של מתכונים וסיפורים ממטבחיהן של 50 מנשות האוכל המובילות בישראל, שמבשלות את המנות שהן הכי אוהבות. רותי ברודו, אסטלה, מיכל אנסקי, אורנה ואלה, איילת לטוביץ' ורותי רוסו כאן, גם נירה רוסו כמובן; איתן המסעדניות אירית שנקר ועפרה גנור, מתכונאיות ומחברות ספרי בישול ואפייה כמו קרן אגם, נטלי לוין וחגית ביליה (היא לייזה פאנלים), ועוד ועוד שפיות, קונדיטוריות, בלוגריות ועיתונאיות אוכל.

כולן חברו למטבח משלהן - ספר בישול ראשון מסוגו, שכל הרווחים ממנו ייתרמו למימון תוכניות החינוך שמרכזי הסיוע מפעילים למניעת אלימות מינית בקרב ילדים.ות ובני.ות נוער, ולקידום שוויון מגדרי וכבוד הדדי בחברה הישראלית. בספר כמאה מתכונים למנות עם שיק לפתיחת הארוחה, מתכונים מהירים וקלילים לאמצע השבוע (שגם ילדים אוהבים), סירי ממולאים ופסטות בעבודת יד, מנות עיקריות שנועדו לאכילה משותפת סביב שולחן המשפחה, מאפים ולחמים עם ניחוחות של שבת, וכמובן - אוסף של עוגות וקינוחים.
 
 
 
אין מקום כזה מאת שפרה קורנפלד
הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר, 2022

"שנים ניסיתי לא לכתוב את הספר הזה, והרבה זמן גם הצלחתי. וכשבכל זאת כתבתי - זה היה מתוך שכנוע עצמי עמוק שלעולם לא אפרסם. הכחשה כל כך משוכללת שאפשרה לי לא לכתוב ספר שלם", כתבה בפוסט בפייסבוק הסופרת ואשת התקשורת שפרה קורנפלד על ספרה החדש, אין מקום כזה, שבו היא מתארת ביופי, בכאב ובכנות התפוצצות של משפחה גרעינית ואת מסלולי החלקיקים שפיזרה לכל עבר.

על פני עשרים שנה ושתי יבשות, בין ירושלים לטורונטו, בין קודש לחול, מתפרש סיפור התרסקותה של משפחת הרמן. המשפחה נשברה לראשונה כשההורים התגרשו וחילקו את הילדים ביניהם; וכאשר האם, רדופה על ידי זיכרונות מהעבר וחרדות מהעתיד, מחליטה להימלט עם שתי בנותיה הקטנות לאחותה בקנדה, המשפחה מתנפצת שוב.
 
 
 
אימה משתקת מאת הילרי רודהם קלינטון ולואיז פני
הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר, 2022

מותחן פוליטי קצבי, עשיר באקשן ובתככים, שכיכב מיד עם צאתו בצמרת רשימות רבי המכר בארצות הברית ובקנדה - שיתוף פעולה בין האישה הראשונה בתולדות ארצות הברית שהיתה מועמדת לנשיאות, הילרי רודהם קלינטון, לסופרת הקנדית עטורת הפרסים, מחברת סדרת הפקד ארמאן גמאש, לואיז פני.

לאחר תקופה סוערת בפוליטיקה האמריקאית, מושבע מִמשל חדש. מזכירת המדינה, אלן אדמס, נחושה לעבוד למען ארצה. אבל היא עומדת בפני איום בינלאומי מבעית: סדרה של פיצוצי אוטובוסים באירופה מבשרת על עלייתו של ארגון טרור חדש, שדבר לא יעצור אותו מלפתח ארסנל גרעיני משלו. אלן מתוודעת להשפעותיו המזיקות של הממשל הקודם על היחסים הבינלאומיים, ונאלצת לשקול גם את הבלתי נתפס: האם ייתכן שנשיא ארצות הברית לשעבר לא היה רק מנהיג רב השפעה, אלא גם בגד בארצו?
 
 
 
בית לוריא מאת שמרית לוסטיג
הוצאת לוקוס 2022
 
חובות ענק ובית מפואר על ראש גבעה השאיר אחריו יוסף לוריא, איש עסקים ממולח שמת בטרם עת, בעיצומו של מהלך עסקי מרחיק לכת. אלמנתו ההמומה ובתם השחקנית נותרו לגור בבית - ארמון של ממש, אנדרטה להתעשרות המהירה, הראוותנית, הגרנדיוזית - אבודות בין יצירות האמנות, האוספים היקרים, זיכרונות ההמראה ושיירי ההתרסקות.

על בימת בית לוריא החיים מתחוללים במלוא עוזם - סיפור משפחתי עצוב ומצחיק שבו מתערבבות זו בזו מציאות ופנטזיה. ספר ביכורים של שמרית לוסטיג, המגוללת סיפור אנושי ומחדשת צורות ספרותיות ביד קלה ובשפה קולחת.
  
 
House of Joy בעריכת הוצאת Gestalten

בואו לקבל השראה לעיצוב מלא חיים ממעצבים שנמאס להם מהאפרורי והקודר ב-256 עמודי House of Joy: Playful Homes and Cheerful Living בהוצאת gestalten האיכותית.

חלל מגורים זעיר במוסקבה, דירה באטלנטה, לופט בלונדון ועוד ועוד פרויקטים של עיצוב פנים צבעוני, שמח ועדכני, המהדהד מגוון של מסורות עיצוב - מפלֶטות הצבעים הנועזות של מחצית המאה העשרים, דרך עבודות של האדריכל והמעצב Ettore Sottsass ושל קבוצת ממפיס, ועד לעיצוב תפאורה תוסס ואקלקטי של סוף המאה העשרים.
  
 -----
 
בואו לפגוש אותנו ואת צוות המגדלור בחגיגה משותפת לראש השנה - Late Bloomers
23.9, 12:00-16:00
גן החשמל, תל אביב - 3 לוקיישנים סמוכים: 
בית אריאלה הבר - רח' הרכבת 2 | מאיה בש - ברזילי 5 | המגדלור - מקווה ישראל 18
טקסטיל, אופנה, תכשיטים, פרחים, ספרים, יינות טבעיים והתססות.
נתראה! 
 
 
מצאו עוד המלצות – פרוזה, שירה, עיון, בישול, עיצוב, ספרי ילדים, מתנות ספרותיות ומה לא? - באתר החדש של המגדלור, חנות הספרים העצמאית ברחוב מקווה ישראל 18 תל אביב.

תמונה ראשית: אייל אגיבייב, המגדלור. תמונות ספרים: אתר המגדלור.