הוּגֶה מקומית | סקנדינביה והקיץ הישראלי - Moxie TLV

הוּגֶה מקומית | סקנדינביה והקיץ הישראלי

מאת: מאיה יופה

שני עשורים לתוך האלף הנוכחי ובכל מקום מדברים על מינימליזם. כחלק מהמגמה העולמית לצמצום, לשינוי אורח החיים וחיפוש אחר אושר פשוט, אחת ההשראות הגדולות היא התרבות הסקנדינבית. כבר שנים שהסקנדינביות מובילות בראש טבלת האושר העולמית, ולנו נותר רק לחלום על מציאת הפורמולה המנצחת. מי שחשב שחודשים של חושך וקור מקפיא מורידים נקודות במשחק הזה   לא הבין את החוקים. אז איך באמת הם עושים את זה? מהו המתכון לאושר? ובעיקר, איך כל זה מתחבר לעובדה שאנחנו שוב נדרשים להיסגר בבית?

בדנמרק, יש לזה אפילו שם: הּוּגֶה. ביטוי שמשמעותו חמימות או נוחות המיוחסת ספציפית לשהייה בבית בעונה הקרה. תרבות ההוגה כבר מזמן חצתה את הים הצפוני. בפינטרסט תמצאו אלפי מדריכים ליישום ההוגה אצלכם בבית. המילה הקסומה הזו שאין לה אפילו תרגום הולם באף שפה אחרת, מציעה להעביר את החורף הארוך בנעימים לצד נרות דולקים, תה מהביל וחברה טובה. שם, בארצות הצפון, החורף הארוך משאיר את התושבים בתוך הבתים ימים ארוכים ומעביר שיעור חשוב בסבלנות, אורך רוח וגמישות מחשבתית. רגע, סבלנות? אורך רוח וגמישות מחשבתית? רק לנו זה נשמע כמו ציטוט ממסיבת עיתונאים בנושא סגר ומסכות?

אתם בטח תוהים, מה הקשר בין הוגה של קופנהגן לעונה החמה בארץ הקודש. אם תשאלו אותנו, כבר בעידן טרום קורונה הקיץ הישראלי היווה אתגר מבחינת האקלים, לא פחות משלג עד הברכיים. עוד לפני שסגרו בפנינו את אפשרויות הבילוי הממוזגות, נאבקנו במציאת מסתור ראוי מהכדור הלוהט הזה והשמש היוקדת שלנו.

חורף חשוך או קיץ לוהט, בשני המקרים עדיף להסתגר במקום בטוח. קצת כמו חיות הבר בטבע, גם אנחנו בני האדם, נעדיף להשתבלל, להתרכז במה שעושה לנו נעים, וננסה לצאת שוב כשהתנאים טובים יותר.

הרבה נאמר ועוד ייאמר על השפעות הקורונה על חיינו, אבל מה שבטוח הוא שהבית חזר להיות מרכז החיים, מרצון או מכורח המציאות. אחרי שהחיים המודרניים דירבנו אותנו לצאת החוצה, לבילוי או למשרד, בתקופה האחרונה רבים מאיתנו העידו כי התקשו להישאר בבית ולתמרן חיי משפחה, קריירה ופנאי בתוך ארבעה קירות.

אז עד שהתנאים יהיו טובים יותר נשאלת השאלה, איך בכל זאת נשארים בבית ונשארים שפויים, כלומר, מאושרים? איך מיישמים את עקרונות ההוגה בגרסה המקומית? עם מעצבים ישראלים ועיצוב ישראלי?

בשביל זה אנחנו כאן. אספנו עבורכם בקפידה את הפריטים שיעזרו לכם להרכיב חלל נעים לשהייה ממושכת, לעבודה, לבילוי משותף או למנוחה.

טי-שירט Weekend ומכנסי Stripe קצרים של Zucker | כרית של Nama | גרביים מעוצבות של מעיין גוטפלד

המגמה העולמית של העולם טרום פרוץ המגיפה ממשיכה לשים דגש על חומרים, צורות וצבעים שמכניסים את הטבע הביתה. צבעי אדמה, דימויים מהטבע, בדים טבעיים, צמחי בית ירוקים או פרחי שדה, טקסטילים ארוגים וסרוגים המדמים עבודת יד, קש, עץ ואבן.

במקביל, הטרנד האקולוגי רק צובר תאוצה, גורם לנו לחפש ולהתרגש מאובייקטים שנעשו מתוך מחשבה רבה ובאחריות כלפי כדור הארץ והיושבים בו.

הטרנד המינרלי מתחבר בצורה כמעט אורגנית עם תרבות ההוגה, הקוראת ליצירת מרחב מחבק ששם דגש על חווית השימוש. זה הזמן להתעטף ברכות של כותנה דקיקה או פשתן נושם, להתרווח בנוחות על כריות מפנקות ולשתות תה קר בכוסות קרמיקה. לסיום, בשמו את הבית בניחוחות המדויקים לכם ליצירת אווירה רגועה. ואם אתם פחות מתחברים לעולם הנרות והמבשמים, גם זר פרחים טריים יעשה את העבודה.

שרפרף מעוצב של דניאל אלקיים (תמונה יוסי רוט) | שמיכות מסדרת Genesis של Nama | קולר Sabine של Fur Sie | פסלי Friendly Shapes של Nous

לסיכום, כהרגלנו, פנינו לצוות חנות הספרים המגדלור להשלים את התמונה עם ספר בנושא. להמשך קריאה- הוגה סוד האושר של הדנים / מייק וייקינג. תרגום: נעה בן פורת. הוצאת מודן 2017.   

תמונת קאבר: מגוון עבודות קרמיקה של מעין בן יונה.

אספנו עוד מספר פריטים להשלמת החוויה: