מוקסי עם גלריה גורדון | לארי אברמסון - Moxie TLV

מוקסי עם גלריה גורדון | לארי אברמסון

סיפור מקומי: אמנים מוצגים 

 

For the ENGLISH Article

שילבנו כוחות עם Gordon Now במטרה לקדם יצירה ישראלית על כל גווניה. יצרנו יחד סדרת סרטוני וידאו המפגישה קהל שוחר אמנות עם יוצרים ישראלים נבחרים.
Gordon now היא גלריית-בת של גלריה גורדון הוותיקה, שקמה על מנת להנגיש אמנות ישראלית איכותית לקהל הרחב.

כחלק מהאג'נדה של מוקסי, אנו שואפים להעמיק את ההיכרות עם העשייה המקומית ועם היוצרים עצמם, אנו רוצים לחשוף בפני הצופים את הערך המוסף ביצירה המקומית, את היכולת להכיר את מי שנמצא מאחורי העבודות והפריטים.

הסדרה החדשה מאפשרת מבט קרוב על תהליכי העבודה של אמנים יוצאי דופן המיוצגים ע"י הגלריה. בימים אלו, כשהיכולת לבקר בתערוכות ולצפות באמנות מקרוב הפכה מוגבלת, נולד הפרויקט המשותף במטרה להעניק נופך נוסף לעבודות האמנות, גם ממרחק, ולחבר את ההקשר אליו התכוונו האמנים. 

אנו מבקרים את האמנים בסטודיו שלהם, ומקבלים הצצה אל מאחורי הקלעים של היצירה: טכניקות, מחשבות, אתגרים, דרכי פיתוח רעיונות ומימושם. יחד עם המעצבים, אנו מגלים איך התקופה הנוכחית השפיעה וחלחלה לעבודות.

הסדרה נפתחת עם האמן לארי אברמסון, המעלה בימים אלו תערוכה בגלריה גורדון בשם 'לך לך'.

אברמסון ממקד את מבטו בשני אלמנטים משמעותיים מהתקופה האחרונה אשר התחדדו במהלך שנת 2020 והתפרצות הקורונה. 

ראשית, אברמסון מתמקד במרחב האינטימי של ה"מקום הקטן" – ההתכנסות בתקופות הסגר למרחב האישי של כל אחד מאיתנו המיוצגת באמצעות סוכת הגפנים. אברמסון מכנה סדרה זו "גפנו", משל לחלום של מנוחה ונחלה, כהד לפסוק המקראי "וישבו איש תחת גפנו ותחת תאנתו ואין מחריד".

בסדרה השנייה אברמסון עובר אל "המקום הגדול" – אל הפרהסיה, אל כיכר העיר והמחאה הפוליטית המתרחשת בה. אברמסון אימץ את השפה הגרפית של המחאה. הציורים החדשים שלו, אף הם מעין שלטים, מונפים עתה, בתערוכה זו, בפרהסיה. בעבודות, ניתן לזהות את שפת הציור של האוונגרד הרוסי המוקדם – שפה שביקשה לייצג את העולם החדש והאוטופי שבפתח, עולם שרק את שרידיו ושבריו אנו מכירים היום.

לארי אברמסון, גפנו, 2020

לארי אברמסון, גפנו, 2020

לארי אברמסון, אין לי אוויר, 2021

לארי אברמסון, לך, 2021

לארי אברמסון, 'לך לך', תערוכת פופ-אפ ביום הבחירות 23.3.21, 10:00-17:00, גלריה גורדון, הזרם 5, תל אביב. 

לחצו לעוד מידע על התערוכה והאמן לארי אברמסון באתר הגלריה