יום האישה הבינלאומי - התבוננות נשית - Moxie TLV

יום האישה הבינלאומי - התבוננות נשית


לרגל יום האישה הבינלאומי, ביקשנו מ-3 אמניות לחלוק איתנו את נקודת המבט שלהן על נשיות ומה המשמעות של להיות אישה עבורן. האמניות המשתתפות: קטרינה נבלר, שיר פקמן וקייט פריצליס, כל אחת מספקת פרספקטיבה שונה על הדימוי הנשי והמפגש איתו.
 
יום האישה מהווה נקודת ציון מהותית עבורנו בלוח השנה. מוקסי הוקם ומנוהל ע"י נשים. בנוסף, הרוב המוחלט של נבחרת מוקסי מורכב ממעצבות ואמניות (85% נשים) המובילות עסקים עצמאיים.
 
בעוד הנושא עולה באופן תדיר בחברה שלנו, השנה בעקבות השפעות הקורונה, העלאת המודעות דרך יצירה מקומית הפכה משמעותית במיוחד.
 
1. קטרינה נבלר - אמבטיית שמש | איור

קטרינה נבלר היא אמנית רב-תחומית, העוסקת במדיות שונות כגון ציור, קולאז', קרמיקה ועיצוב אופנה. בעבודותיה ניכרת תשומת הלב לפוטנציאל התרפויטי והשלווה המצויים ברגעי ההווה. עבודותיה של קטרינה מושפעות מאורח חיים ים-תיכוני המלווה באנרגית ים ושמש נצחית ותחושה אסקפיסטית. בעבודת יד אינטואיטיבית, קטרינה מאמצת את ה'פגמים' ביצירה. בעוד קטרינה מצפה בימים אלו להולדת בתה הראשונה, היחס לגוף האישה והחיבור אליו הפך עוצמתי מתמיד.
בסדרת איורים זו היא מתעדת דמויות נשים ברגע אינטימי, זהו רגע של עונג טהור, המקרין שלווה ונחת רוח. הקווים הרכים והמלטפים יוצרים צללית הרמונית כמחווה לחגיגה נשית בכל גווניה.
2. שיר פקמן – ונוס עם כדור | תלת מימד וציור דיגיטלי

שיר פקמן היא מאיירת, ציירת, אנימטורית. בעבודתה, שיר מטשטשת את הגבולות בין עולם הציור לעולם תלת-המימד הנוקשה. לרגל יום האישה, שיר החליטה להתמקד בקבוצת כדורעף וביחס לספורט מבחינה מגדרית ופיזית. שיר בעברה נהגה לשחק כדורעף והנושא קרוב מאוד לליבה. אחד האלמנטים המרכזיים הזכורים לה מתקופה אינטנסיבית זו, הוא העבודה הקשה יחד למען מטרה משותפת והחברות הקרובה עם בנות הקבוצה שהפכו למשפחה. כדורעף היה כלי אשר, בעזרת הלכידות של הבנות מסביב, תרם לביטחון העצמי ותחושת המסוגלות שלה. את סדרת שחקניות הכדורעף שיר יצרה במחווה לפסלים יוונים רומיים קלאסיים (וונוס עם תפוח, שלוש הגרציות, והלאוקון ובניו).
שיר משתמשת בפוזיציות הגוף ובקומפוזיציה על מנת להביע משהו אחר: גוף נשי חזק, לא על יד או בקונטרסט לגוף גברי. נשים בפני עצמן. שיר מתנסה במימדי הדמויות במרחב, ללא התנצלות או בושה. בנוסף, ניתן לזהות שהדינמיקה ביניהן היא של רכות וכוח, נשים.
3. קייט פריצליס - האם את אמיצה מספיק? | ציור, קולאז'
 

קייט פריצליס היא אמנית תל אביבית. קייט נולדה במוסקבה למשפחת אמנים, אשר מהווים השראה גדולה. קייט למדה אומנות, אנימציה, איור וצילום, והתנסתה בתחומים שונים של יצירה לאורך השנים. עם המעבר לארץ, החלה להתמקד באומנות האבסטרקטית שלה המשלבת מגוון טכניקות כגון ציור וקולאז'. דרך האומנות קייט מבטאת מופשטות, תנועה, חופש. קייט שואפת להשתחרר מקונספטים והגדרות ומושפעת רבות מאומנות הרחוב. בסדרה זו, קייט מציגה אומנות מקורית והדפסים בהם היא מתמקדת בסוגיות שונות סביב נשים בחברה המודרנית- רגשנות, כוח, אומץ.

 לחצו לקולקצית יום האישה